Aktualności

Lekcja informatyki w klasie 4

12.06.2023 r. Lekcja informatyki w Kl. 4 z wykorzystaniem pomocy zakupionych w ramach projektu #Laboratoria Przyszłości#. Uczniowie sterowali robotem Photonem, uruchamiali konstrukcje zbudowane z klocków Lego za pomocą dedykowanej aplikacji. Świetna zabawa!!!

Gminny Konkurs Ekologiczny w Januszowej

30 maja 2023 roku w SP Januszowej, odbył się 22 Gminny Konkurs Ekologiczny. Tradycyjnie nasza szkoła wzięła w nim udział. Reprezentowali nas w kategorii klas 4 - 6 Adam Kumięga, a w kategorii klas 7 - 8 Mikołaj Froehlich. Piękny sukces osiągnął Mikołaj Froehlich, zdobywając pierwsze miejsce. Adam Kumięga nie zajął miejsca na podium, ale zdobył cenne doświadczenie.

Widomski Tadeusz

Wycieczka czterodniowa do Wrocławia i w Góry Stołowe ( Czechy ) – mini Zielona Szkoła

W dniach 30 maja do 2 czerwca uczniowie naszej szkoły wyruszyli na czterodniową wycieczkę na Dolny Śląsk oraz w Góry Stołowe na Czechy.

W pierwszym dniu zwiedziliśmy Świdnicę – Stare Miasto i Świątynię Pokoju, Strzegom – Bazylikę św. Piotra i Pawła, Jawor, Pola Legnickie oraz obóz koncentracyjny Gross Rosen.

W kolejnym dniu zwiedziliśmy podziemne miasto Osówka ( Projekt Rise ), następnie udaliśmy się w Góry Sowie, gdzie zdobyliśmy szczyt wchodząc na Wielką Sowę. W godzinach popołudniowych odwiedziliśmy Zamek Książ.

W czwartek 1 czerwca udaliśmy się na Czechy w Góry Stołowe, gdzie spędziliśmy cały dzień zwiedzając Skalne Miasto i podziwiając cuda natury.

W ostatnim dniu odwiedziliśmy Wrocław, gdzie zwiedziliśmy: ZOO i Afrykarium, Halę Ludową, wyjechaliśmy na wieżę widokową Sky Tower, Stare Miasto oraz Panoramę Racławicką.

2 czerwca w późnych godzinach wieczornych wróciliśmy do Marcinkowic pełni wrażeń, wypoczęci i zadowoleni.

Elżbieta Kulig

„Sztuczna Inteligencja w pigułce, czyli fakty o których musisz wiedzieć w 2023 r.” - lekcja online w ramach Projektu "Bakcyl"

01.06.2023 r. uczniowie klasy 8b i 8a wraz z p. Elżbietą Samek uczestniczyli w lekcji online na temat: „Sztuczna Inteligencja w pigułce, czyli fakty o których musisz wiedzieć w 2023 r.” organizowanej w ramach Projektu „Bakcyl”.

W trakcie lekcji uczniowie dowiedzieli się :

• Czym tak naprawdę jest sztuczna inteligencja i gdzie można ją znaleźć  w codziennym życiu,

• Od algorytmu do uczenia maszynowego – czyli jak działa AI – trochę teorii,

• Wykorzystanie sztucznej inteligencji na przykładach w bankowości, medycynie, kanałach komunikacji,

• Chat GPT: jak działa i kiedy można go bezpiecznie używać,

• W jakich przypadkach trzeba zachować ostrożność wykorzystując sztuczną inteligencję,

• Przykłady praktycznego zastosowania Chat GPT i DALL·E w różnych dziedzinach.

Dzień Matki w oddziale przedszkolnym

26.V.2023r. Dzieci przedszkolne tańcem, piosenką, wierszem uczciły Święto Matki. Mamy z rąk swoich pociech otrzymały własnoręcznie wykonane prezenty. Uczucia swoje wyraziły wierszem:

Kocham Cię, Kocham Mamo !
Wiem, że Ty czujesz to samo !

Wycieczka klasy 4 do Rytra

Klasa czwarta odbyła wycieczkę do Rytra i do schroniska Cyrla, w dniach 16. – 17. maja. Dzieci doświadczyły trudów podróżowania komunikacją publiczną na całej trasie. W Rytrze obejrzeliśmy rezerwat płazów i gadów. Po spacerze przez Rytro, lodach i zakupach, dotarliśmy na ryterski zamek, o którego ciekawej historii opowiedział pan R. Cempa. Po odpoczynku czekała nas trasa do schroniska na Cyrlę, podczas której mogliśmy poważnie sprawdzić swoje możliwości motoryczne. W schronisku po odpoczynku i wizycie w bardzo dobrze zaopatrzonej kuchni, urządziliśmy sobie na podwórku oczekiwane ognisko. A potem już tylko pełna integracja, rozmowy i śmiechy do późna. Na drugi dzień mieliśmy zejście i powrót do Rytra w dość mocnym deszczu nie narzekał nikt. Zaplanowane cele wycieczki zrealizowaliśmy dzielnie.

Widomski Tadeusz

Gminny Konkurs Escape Room

W dniu 18 maja 2023 r. drużyna uczniów z kl. 5 naszej szkoły w składzie: Aurelia Gawlik, Julita Jędraczka, Aleksandra Radom, Adam Kumięga wzięła udział w Gminnym Konkursie Escape Room - Pracownia Mikołaja Kopernika, który odbył się w Szkole Podstawowej z oddziałami specjalnymi w Chełmcu. Uczniowie musieli wykonać ciekawe zadania: łamigłówki, krzyżówki związane tematycznie z Mikołajem Kopernikiem. Gratulujemy im odwagi i zapału.

Gminne zawody w piłce nożnej

W dniu 18. 05.2023 r. w Wieloglowach odbyły się Gminne zawody w piłce nożnej klas 5-6 w kategorii dziewcząt i chłopców.  Dziewczynki uplasowały się na miejscu 2 zdobywając puchar i dyplom , chłopcy natomiast miejsce 5  . Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów !!!!

Święto Konstytucji 3 Maja

4 maja w naszej szkole odbyła się akademia z okazji Uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Uczniowie klasy 6 i chórek szkolny przygotowali krótki montaż słowno - muzyczny, pod kierunkiem pani Iwony Bałuszyńskiej i  Celiny Pacholarz

Konkurs o Janie Pawle II

Akcja Katolicka naszej parafii zorganizowała konkurs plastyczno-literacki, w którym wzięła udział nasza uczennica kl. 8 B - Natalia Sikorska. Gratulujemy jej napisania przepięknego wiersza o naszym papieżu, który został nagrodzony dyplomem i opublikowany w parafialnym miesięczniku "Nasza Wiara".

„Nasz ukochany Święty"

Ojcze Błogosławiony, Święty, Wielki!

Pomóż nam, prześlij tę wiarę do  barki zagubionej.

Pochyl  Ducha, spójrz na lud Twój rozstrojony.

Ojcze ludzi w każdym wieku, swym łagodnym wzrokiem,

ukój ból, tęsknotę, zasiej swym głosem ziarno na nowo.

razem z Panem rozpocząłeś dusz łów.

Ojcze narodów, jednoczący religię, łagodzący spory,

pokaż jak się tak modlić by Duch mógł być spokojny.

Nosicielu wiary, nadziei, żyjący miłością…

Bogaty w światłość Chrystusową…

Ty nauczyłeś nas żyć prawdziwie – nie na próbę.

Z Tobą się nie lękamy, przez Ciebie dotykamy Duchowej Światłości,

z pokorą, oddani Bogu, miłujący ludzi.

Lękam się - Nie lękaj się”.
„Módl się" – potrafię.
Otwierasz serca, łagodzisz duszę – Boski Poeto!

razem z Panem rozpocząłeś dusz łów.

Winnym darujesz - nawet najgorszym nikczemnikom
M.A.A. jego ręka strzelała, ale to Pan kierował kulą.
Wybaczyłeś oprawcy – pokazując wielkość.
I Tych plujących teraz miej w opiece swojej.
Niech nie przejrzą na oczy o sekundę za późno!