Aktualności

Gminny Konkurs Literacko-Fotograficzny

Dnia 11 czerwca 2019r. w naszej szkole odbyło się uroczyste podsumowanie Gminnego Konkursu Literacko-Fotograficznego „Piękno i historia mojej Małej Ojczyzny”. Tegoroczna IV edycja nosiła tytuł „Życie codzienne, tradycje i zwyczaje mojej miejscowości”. Zadanie konkursowe polegało na wykonaniu zdjęć przedstawiających życie codzienne, tradycje i zwyczaje miejscowości oraz samodzielnym napisaniu tekstu literackiego będącego opisem przedstawionych na zdjęciu sytuacji.

Uroczystość rozpoczęła dyrektor szkoły, pani Elżbieta Samek, która powitała laureatów konkursu i ich opiekunów naukowych. Spotkanie uświetnili swoją obecnością goście specjalni: Wójt Gminy Chełmiec, pan Bernard Stawiarski, pan Radosław Potoczek – dyrektor GZE, pan Andrzej Tyrkiel – przewodniczący GKO.

Na początku uroczystości wystąpili młodzi wokaliści, którzy wykonali znane piosenki anglojęzyczne. Ich prezentacje nagrodzono gromkimi brawami. Potem nastąpiła właściwa część spotkania, czyli wręczenie dyplomów i nagród. Na konkurs wpłynęły 22 prace literacko-fotograficzne. Przedstawiały zwyczaje związane ze świętami wielkanocnymi, bożonarodzeniowymi, prace w gospodarstwie, a także różne formy spędzania wolnego czasu. Poziom prac był wysoki, dlatego nagrodzono wszystkich uczestników, a w gronie laureatów znalazło się aż 8 uczniów. Wyniki przedstawiają się następująco:

I miejsce –      Magdalena Dziedzic – SP w Krasnem Potockiem

Krzysztof Sikorski – SP w Marcinkowicach

II miejsce -      Łucja Jabłońska - SP w Krasnem Potockiem

III miejsce -    Kamila Jabłońska - SP w Krasnem Potockiem

Agnieszka Szajewska - SP w Marcinkowicach

Wyróżnienie – Joanna Tarasek - SP w Piątkowej

Wiktoria Uszko - SP w Librantowej

Liliana Mokrzycka - SP w Chełmcu

Cenne nagrody (sprzęt elektroniczny: smartwatche, głośniki bluetooth, słuchawki, pendrive) wręczył Wójt Gminy Chełmiec, któremu serdecznie dziękujemy za ufundowanie nagród i objęcie patronatem naszego konkursu. Prace wykonane na tegoroczną edycję konkursu wzbogaciły zgromadzony już zbiór wspaniałych prac prezentujących piękno i historię miejscowości gminy Chełmiec.

Już dziś organizatorki konkursu, czyli Elżbieta Samek i Irena Szajewska, zapraszają na jego V edycję, której hasło brzmi: „Kościoły i zabytki sakralne”.

Zielona Szkoła - ósmy dzień

Dziś musieliśmy wstać bardzo wcześnie, bo o 7.00 było śniadanie. Po śniadaniu zapakowaliśmy walizki do autobusu i wyruszyliśmy w podróż do Medziugorie. Po drodze mieliśmy okazję przepłynąć promem Zatokę Kotorską. Po przepłynięciu zatoki mogliśmy pożegnać się z naszym ukochanym morzem Adriatyckim. Gdy dojechaliśmy do granicy Bośni i Harcegowiny, zobaczyliśmy wiele różnorodnych motocyklów. W Medziugorii wychodziliśmy na kamienistą górę, by zobaczyć figurę Matki Bożej i się pomodlić. Słyszeliśmy też o objawieniach Matki Bożej szóstce dzieci. W 1981 roku. Po męczącej wędrówce w upale 40 stopni Celsjusza zeszliśmy z góry i byliśmy z tego bardzo zadowoleni. Później zwiedziliśmy miasto Mostar, w którym zobaczyliśmy Stary Most no Neretwie. Z mostu do wody skakał pan, musiał pokonać przy skoku 30 metrów. Zmęczeni ale zadowoleni dotarliśmy na nasz ostatni nocleg.

Zielona Szkoła - siódmy dzień

Dziś o 9.00 mieliśmy śniadanie. Po śniadaniu była chwila na spakowanie się, po której ruszyliśmy na rejs statkiem. Trwał kilka minut. Po tym czasie dopłyneliśmy na bezludną wyspę. Na plaży rozpakowaliśmy się i zaczęliśmy pływanie w morzu. Na wyspie byliśmy około pięciu godzin. O 14.00 dostaliśmy pyszne jedzenie, po którym zaczęliśmy dalej pływać i nurkować. Około 16.00 po pierwszą grupę przypłynął statek. Po 15 minutach statek przypłynął po drugą grupę. Poszliśmy do hotelu, gdzie osuszyliśmy siebie, swoje ubrania i ręczniki.  O 19.00 na kolację był rosół, frytki i pyszne mięso. Po kolacji nauczyciele rozdawali nam nagrody m.in. za konkurs czystości. Nawet jak ktoś nie wygrał żadnego konkursu dostał nagrodę. Tak zakończył się dzisiejszy dzień.

Zielona Szkoła - szósty dzień

Dnia 6 czerwca po przebudzeniu o godz 8.30 poszliśmy na śniadanie. Zaraz po śniadaniu spakowaliśmy się i pojechaliśmy na pół godzinną podróż do "Baru" czyli miasta, które "przeżyło" trzęsienie ziemi. Na miejscu zwiedziliśmy twierdzę, stare kościoły oraz najstarsze drzewo oliwne na świecie, które miało około 2000 lat. Po udanym zwiedzaniu udaliśmy się w stronę hotelu, aby się przebrać i wyruszyć na plażę po to by odpocząć i się świetnie bawić. Po tym jakże cudownym i męczącym dniu zjedliśmy hamburgery na kolację. A po wszystkim poszliśmy spać.

Zielona Szkoła - piąty dzień

Dnia 5 czerwca około godziny 8:30 poszliśmy na śniadanie, aby mieć siłę, ponieważ w planie było plażowanie i kąpiel w morzu. Po kilku minutach drogi znaleźliśmy się na plaży.

Było ciepło. Wszyscy weszli do morza i świetnie się bawili . Później o godzinie 14:00 poszliśmy na obiad. Następnie wyruszyliśmy w drogę do jednego z wiekszych miast Czarnogóry czyli do  KOTORU. Tam chodziliśmy wąskimi alejkami i zobaczyliśmy katedrę św.Tyfona. Później wyjechaliśmy z powrotem do Czarnogóry do hotelu.

O godzinie 19:00 zjedliśmy kolacje i poszliśmy odpoczywać do pokoji po męczącym dniu.

Antoni Kalisz i Jan Pawłowski

Zielona Szkoła - czwarty dzień

W końcu przyszedł ten cudowny i upragniony czas dla uczestników Zielonej Szkoły - plażowanie. Uczestnicy nareszcie mogli odpocząć po męczącej i wyczerpującej podróży. Plaża była idealna dla wszystkich, każdy znalazł coś dla siebie... Pływanie, opalanie, spacerowanie, słuchanie muzyki. Początkowa pogoda nie dopisywała, jednak w późniejszych godzinach "słońce prażyło". Następnie odbyła się dyskoteka, na  której tańczyliśmy i bawiliśmy się przy  dźwiękach znanych polskich przebojów. Każdy kto chciał, mógł zaprezentować swoje umiejętności wokalne i taneczne.

Zielona Szkoła - trzeci dzień

Dzień rozpoczęliśmy śniadaniem o 7:00. Zaraz po nim udaliśmy się do Szkodry- miasta w Albanii, gdzie mogliśmy kupić i spróbować regionalnych przysmaków. Zwiedzaliśmy kościół katolicki św. Szczepana i Wielki Meczet. Spacerowaliśmy po deptaku i pomimo niesprzyjających warunków pogodowych, świetnie się bawiliśmy. Wszyscy byli mokrzy, ale szczęśliwi. Po powrocie zjedliśmy obiadokolacje, a niedługo po niej odbyła się dyskoteka, na której wspólnie się integrowaliśmy.

Justyna Mróz

Zielona Szkoła - drugi dzień

Dnia 2.06 po obudzeniu się poszliśmy zjeść śniadanie w restauracji z widokiem na całe miasto Belgrad. Następnie wyruszyliśmy do kościoła, w którym odbywała się msza święta w języku serbskim. Po mszy pojechaliśmy  do Czarnogóry. Otaczały nas  piękne widoki gór. W trakcie drogi do hotelu zatrzymaliśmy się, aby skosztować tradycyjnej potrawy serbskiej. Po męczącej, lecz interesującej podróży, wreszcie dotarliśmy do hotelu, gdzie zjedliśmy pyszną obiadokolację i zakwaterowaliśmy się do pokoi, aby odpocząć przed kolejnym dniem.

Zielona Szkoła - pierwszy dzień

Dnia 1 czerwca około 1:30 wyruszyliśmy ze stacji benzynowej Gród w 15 godzinną podróż autobusem do Czarnogóry. Po paru godzinach zatrzymaliśmy się na zwiedzanie Nowego Sadu m.in twierdzy Pietrowaradiny. Następnie przyjechaliśmy do Belgradu stolicy Serbii. Zwiedziliśmy Twierdzę Kalimegdon i katedrę św. Sawy. Po udanym lecz mokrym zwiedzaniu udaliśmy do restauracji, aby zjeść pyszny obiad. Po posiłku pojechaliśmy do hotelu w Belgradzie, w którym nocowaliśmy do następnego dnia, aby po odpoczynku wyruszyć w dalszą podróż.

"Pies - mój przyjaciel"

3 czerwca, w ramach projektu edukacyjno-dydaktycznego, uczniowie klas 4, wzieli udział w prelekcji pod tytułem "PIES - MÓJ PRZYJACIEL" Spotkanie odbyło się w celu przedstawienia prawidłowych form relacji i postaw w kontaktach z psami i innymi zwierzętami oraz metody ochrony przed skutkami ataku psa. Gościem spotkania był pan Marek z Centrum Szkolenia Psów Obronnych w Nowym Sąszub wraz z psem rasy owczarek niemiecki o imieniu Dzikus. W czasie spotkania odbył się również pokaz tresury.