Zielona szkoła -5 dzień

8 czerwca o godz. 6.30 rozpoczął się jak zwykle dzień od śniadania. Wyjechaliśmy pół godziny później. Na wycieczkę dostaliśmy suchy prowiant. O godzinie 9.00 dojechaliśmy do Malborka i stamtąd  popłynęliśmy do Białej Góry. W czasie naszego rejsu przepływaliśmy przez śluzę Szonowo. Wokół nas podziwialiśmy piękny krajobraz jeziora. Zauważyliśmy tam między innymi: czaple siwe, myszołowy, dzikie kaczki oraz łabędzie. Na drzewach rozrastała się jemioła. Nasz statek nosił nazwę ,,Czapla’’, a rejs trwał około 2,5 godziny.

Z Białej Góry pojechaliśmy autokarem do Lidzbarku Warmińskiego. Zwiedzaliśmy  zamek - wszystkie jego komnaty oraz piwnice. Siedzibę mieli tam kardynałowie i biskupi, a przede wszystkim Ignacy Krasicki. Podziwialiśmy wiele komnat, które miały swoje nazwy takie jak:

-Sądowa

-Wielcy Mieszkańcy Zamku

-Komnata Zapomnienia.

Zamek w Lidzbarku jako jeden z niewielu zachowany w stu procentach przetrwał do dziś.

Po zwiedzaniu poszliśmy na pyszne lody. Gdy wracaliśmy do ośrodka, przejeżdżaliśmy przez miasto Orneta, które podczas zaborów było we władzach Prus. Wróciliśmy do hotelu na obiado-kolację.