Wycieczka do Krakowa śladami św. Jana Pawła II

W sobotę 27 października 2018 roku trzy uczennice naszej szkoły oraz uczniowie SP w Rdziostowie pod opieką pań: Ireny Szajewskiej i Marty Gródek- Piotrowskiej uczestniczyli w wycieczce do Krakowa śladami św. Jana Pawła II. Po przyjeździe do Krakowa udaliśmy się do Katedry Wawelskiej, gdzie zobaczyliśmy Dzwon Zygmunta, a także Kryptę św. Leonarda, w której Karol Wojtyła 2 listopada 1946 roku odprawił Mszę Św. Prymicyjną.

Następnie udaliśmy się ulicą Kanoniczą pod okno papieskie na Franciszkańskiej. Po drodze pani przewodnik pokazała uczestnikom wycieczki miejsca związane z Karolem Wojtyłą, który w Krakowie mieszkał od 1938- 1979r. Na ulicy Franciszkańskiej mogliśmy zobaczyć nowe okno papieskie zamontowane z okazji 40. rocznicy wyboru Karola Wojtyły na Stolicę Piotrową, pałac biskupi, w którym mieszkał i pracował jako biskup, arcybiskup i kardynał do pamiętnego konklawe. W Bazylice Ojców Franciszkanów zobaczyliśmy ławkę, w której bardzo często się modlił. Podziwialiśmy polichromię i witraże, a w szczególności witraż Boga Ojca zaprojektowane i wykonane  przez Stanisława Wyspiańskiego. Następnie ulicą Bracką udaliśmy się na krakowski Rynek. Tam wysłuchaliśmy hejnał z wieży mariackiej i kupiliśmy pamiątki. Pani przewodnik pokazała nam jeszcze ulicę Floriańską i kościół św. Floriana, w którym Karol Wojtyła pracował jako kapłan. Następnie z rynku udaliśmy się pod Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego i Kolegiatę św. Anny, by dotrzeć na parking nad Wisłą gdzie czekał na nas bus.

Następnie udaliśmy się do Sanktuarium św. Jana Pawła II na Białych Morzach, gdzie w dolnym kościele zobaczyliśmy płytę z grobu świętego Jana Pawła II przywiezioną z Rzymu, pomodliliśmy się przy relikwiach. W górnym kościele zobaczyliśmy sutannę papieża, w której był na Placu św. Piotra 13 maja 1981 roku w dniu zamachu na Jego życie. Mogliśmy także podziwiać przepiękne  mozaiki  wykonane przez o. Marko Iwana Rupnika SJ.

Przy sanktuarium zwiedziliśmy muzeum poświęcone Św. Janowi Pawłowi II, jego życiu i pontyfikatowi oraz stałą wystawę kopii Całunu Turyńskiego. Pełni wrażeń wróciliśmy do Marcinkowic. Wycieczka zorganizowana była w ramach projektu edukacyjnego realizowanego w naszej szkole w 40. rocznicę wyboru Karola Wojtyły na Papieża.